Snorigt folk i kommunaltrafik.

Imorse på pendeltåget påväg till jobbet imorse har jag 2 kvinnor framför mig, helt främmande för varandra.
Det börjar med att den ena rotar fram en servett från väskan som i mina ögon inte såg ny ut, vecklade ut den och snöt sig ordentligt o gucka runt den i näsan för att va säker på att hon var helt clean. Det hon gör efter med den lilla servetten är att hon knögglar ihop den o stoppar tillbaka den i väskan. Hade hon tänkt använda den en gång till?

Cirka 5 minuter senare tar kvinnan brevid upp en servett från fickan som hon också vecklar ut och torkar sig i näsan med fast hon snöt sig inte lika kraftfullt som kvinna nummer 1. Även hon knögglar ihop den och stoppar fint tillbaka den där den kom ifrån. Skillnaden här var att kvinna nummer 2 såg ut att ha en fräschare servett. Men att folk använder samma "näsduk" flera gånger är inte alltför ovanligt men shajses så äckligt att snyta sig i gammla rester.? Man måste ju verkligen känna sig fräsch efter.

Sådant här skakar jag på huvudet åt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cvitamin

.One Love.

RSS 2.0