Kore wa ikura desuka?

Då var det dags för muntligt del 4....

Denna gång handlar det om fråga om vad saker och ting kostar "Kore wa ikura desuka?"
Och även fråga om födelsedagar tex. jag fyller år den 22 juli "watashi no tanjoubi wa shichi-gatsu nijuuni-nichi desu" Eller fråga om när någon fyller "Anata no tanjoubi wa itsu desuka?"

Ska även kunna översätta meningar direkt... hua...Jag är nervös som alltid. Dock har de alltid gått bra i stundens hetta men de är nog för kursen börjar gå mot sitt slut och pressen ökar väl automatiskt.

Idag gick de ut på jobbet med att jag sagt upp mig.. yes yes jah jag har ju de. Trevligt nog kommer folk att sakna en och det är ömsesidigt.

Nej nu blir de åter till pluggandet... ska ja hinna ordna min sklriftliga del också tro?

//Zanie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cvitamin

.One Love.

RSS 2.0